Statistiek


Deprecated: Function wpdb::escape is deprecated since version 3.6.0! Use wpdb::prepare() or esc_sql() instead. in /htdocs/www.spaink.net/wp-includes/functions.php on line 6085

Comments Posted By Olav

Displaying 0 To 0 Of 0 Comments

Vrouwen als duizenddingendoekje

“cultuurmarxistisch”
“SJW ‘ers”

Lub valt door de mand als ontzettend onoriginele papegaai.

» Posted By Olav On May 23, 2018 @ 22:07

In de wolken

Mevrouw Spaink rookt geen tabak meer.

What’s next? Vrede in Syrië, alle wereldburgers steenrijk en gelukkig?

Het einde der tijden is werkelijk nabij, de tekenen liegen niet ;-)

Zijn er eigenlijk ook van die elektronische dingen met een beetje acceptabele sigarensmaak? Of moet ik om mee te kunnen doen mijn geliefde dominicaanse corona’s voortaan missen?

» Posted By Olav On September 19, 2013 @ 02:41

Gewandeld

Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Mooi verhaal door een mooie vertelster. Zonder dit weblog zou ik er nooit naar gekeken hebben want ik ben allergisch voor de meeste “human interest”-shit op TV in het algemeen en die van KRO/NCRV/EO in het bijzonder.

De Stoere Mevrouw Spaink zag ik wel degelijk terug in het programma, want het is dapper om over zoiets persoonlijks zo openlijk te spreken.

De vragen over de huwelijksnacht en dergelijke vond ik op het randje van onbeschoft. Maar ik begrijp dat ze gesteld moesten worden omdat een deel van het domme kijkerspubliek zich dat anders toch blijft afvragen. En Karin bleef er heel charmant bij, dat hielp.

» Posted By Olav On September 09, 2013 @ 11:37

Arme Max

Ha, er zit schot in de zaak. Dat is positief.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe je een kat moet uitleggen dat andere katten ook rechten hebben. Katten zijn niet zo van de rechten, daar heb ik ze althans nooit op kunnen betrappen. Vermoedelijk gaat daar toch dat watergeweer aan te pas moeten komen.

» Posted By Olav On August 20, 2013 @ 01:38

Karin, dat is natuurlijk een dilemma. En de koekat kan er ook niets aan doen, die is nu eenmaal zo. Maar als het beest een eigenaar heeft dan is die eigenaar m.i. wel aansprakelijk voor de schade (dierenartskosten) die jij geleden hebt. Ik kan me best voorstellen dat je daar niet moeilijk over wil doen, maar dan nog zou het zeker niet onredelijk zijn te verlangen dat de kleine terrorist voortaan binnen blijft.

Als je vermoedt dat de koekat een niet gecastreerde zwerfkat is, dan kan je er melding van maken bij de dierenbescherming. Die gaan ‘m dan vangen en “helpen”.

» Posted By Olav On August 19, 2013 @ 13:10

Wijzij: De koekat vangen en naar de asiel brengen is nog beter, maar niet gemakkelijk. Of proberen te achterhalen wie de ‘eigenaar’ is van die ‘rambo’. Succes.
Of: vangen en dan een label om zijn nek hangen: “Van wie is deze brutale rotkat? Hou ‘m binnen a.u.b.”

De eigenaar is zich waarschijnlijk niet bewust van het gedrag van zijn/haar kat. Dat gaat meestal zo, katten lijken thuis altijd onschuldiger en zachtaardiger dan buiten.

Ik vind het ook best jammer want ik vind katten heus wel leuke beesten. Maar in een stedelijke omgeving is het helaas niet goed mogelijk om ze de vrijheid te geven die ze eigenlijk nodig hebben. Er is gewoon niet genoeg ruimte voor ze en er zijn er teveel van.

» Posted By Olav On August 19, 2013 @ 01:40

Katten strijden om territorium, en hun territorium is in het algemeen verrassend klein. Zie ook: BBC: Secret life of the cat (website en afleveringen).

Aangezien Karin zo technologyminded is snap ik niet dat ze haar katten nog geen camera + GPS om de nek heeft gehangen. Kan interessant zijn!

Die koekat is natuurlijk een nieuweling in de buurt die zich wil laten gelden. Beetje arrogant tiepje, zo klinkt het.

Ik heb ook wel eens gehoord van urine als kattenverdrijver, het lijkt me niet per se onzin. Voor zover ik begrepen heb gaat het (vooral) om mannelijke urine. Katten zouden volgens die theorie gevoelig zijn voor de geur van testosteron. Dus dan zou je al je mannelijke vrienden en bezoekers moeten vragen even in een fles te plassen, en dat dan in je supersoaker doen.

Los van de sociale aspecten (dat je gezien gaat worden als het gekke kattenwijf dat iedere vent in een fles wil laten plassen) lijkt het me de moeite van het experiment wel waard.

» Posted By Olav On August 17, 2013 @ 23:35

Jacht

Janus heeft het maar moeilijk met de vrouwen.

Zou ik ook hebben in zijn geval.

» Posted By Olav On July 21, 2013 @ 01:54

Veiligheid

Ja maar, ja maar, lieve mevrouw Spaink, ze zouden toch niet tegen ons liegen?

Dat doen die aardige mensen die over ons waken toch zeker niet?

Straks ga je nog zeggen dat onze dappere machthebbers niet uitsluitend het beste met ons voor hebben. Waarop kan je dan nog vertrouwen?

» Posted By Olav On June 27, 2013 @ 11:50

Wantrouwen

Karin: Olav @ 7: de trias politicas wil zeggen dat machten gescheiden zijn en elkaar moeten controleren, niet dat wantrowuen een burgerplicht is. Je verwart je eigen opvatting met staatsrecht :)
Eh, nee. Maar misschien heb ik mij niet goed uitgedrukt. Ik ben dan ook geen schrijver van beroep.

Ik bedoelde niet dat de scheiding der machten voorschrijft dat je verplicht bent politici te wantrouwen. Ik bedoelde het als voorbeeld van hoe dat wantrouwen ook in het staatsrecht als principe bekend is. Je mag politici niet vertrouwen, eenvoudig omdat het risico te groot is, en daarom werden dus staatsrechtelijke systemen bedacht om dat wantrouwen te organiseren. Om ze in de gaten te houden.

Met “burgerplicht” bedoelde ik ook niet dat het een voorgeschreven wettelijke plicht zou zijn. Ik zie het juist als een morele plicht. Net zoals stemmen in Nederland niet verplicht is, maar volgens mij wel een plicht die elke burger uit zichzelf zou moeten voelen. Al stem je maar blanco, of op de Piratenpartij zoals jij (en ik ook) gedaan hebt. Je helemaal niet interesseren voor verkiezingen en niet op komen dagen omdat het regent is laakbaar verzuim in een democratie. Een politicus op zijn woord geloven, ook.

» Posted By Olav On June 20, 2013 @ 10:20

Karin: de overheid wantrouwen is ons recht, niet onze plicht.

Ik zie dat toch anders. Ik vind het een democratische burgerplicht omdat dat de enige manier is die we hebben om die zelfde overheid eerlijk te houden.

Montesquieu wist dat ook, daarom bedacht hij de scheiding der machten (trias politica, in Nederland helaas niet goed ingevoerd). Dat is niets anders dan georganiseerd wantrouwen. Daarom zijn er in sommige landen (en in Nederland dan weer wel in sommige partijen) limieten op zittingstermijnen. En zo verder. Niet omdat we de politieke baasjes zo enorm vertrouwen, maar juist omdat je mensen in die positie nu eenmaal niet kan vertrouwen zonder grote risico’s te lopen.

En dat we grote bedrijven niet kunnen vertrouwens dat spreekt voor zich.

Ik ben het verder wel met je stukje eens, hoor.

» Posted By Olav On June 19, 2013 @ 17:47

Karin: “Hoe kunnen we onze eigen ministers nog vertrouwen?”

Dat kunnen we sowieso niet. We vergeten dat wel eens, maar wantrouwen jegens gezagsdragers is in een democratie een burgerplicht.

» Posted By Olav On June 19, 2013 @ 16:25

Zaad onder licentie

They can have my naaimachine when they pry it from my cold, dead hands.

» Posted By Olav On May 22, 2013 @ 14:34

Dik & dood

Thian, ik lees dat ook zo.

Maar sommige mensen willen alleen maar (ver)oordelen, dus die lezen sowieso maar slecht. Ze zoeken alleen maar naar stukken waarmee ze het oneens kunnen zijn.

» Posted By Olav On May 19, 2013 @ 15:12

Coen, heb je ook PvdD gestemd?

» Posted By Olav On May 19, 2013 @ 15:10

Sommige reacties hierboven zijn nogal overdreven. Maar dat krijg je altijd als het over (huis)dieren gaat. Voor mishandelde asielzoekers of mensen die in een ver buitenland worden onderdrukt krijgt je niemand de straat op. Maar o wee als je misschien op een wat onconventionele wijze met de ziekte van je huisdier omgaat. Waarschijnlijk allemaal van die sentimentele PvdD-stemmers. Bah.

Ik ben het er helemaal mee eens dat je niet teveel moet dokteren aan dieren. Dat heb je heel goed uitgelegd: dieren begrijpen de bedoeling niet van al die behandelingen dus ze ondergaan het allemaal maar. Een snelle ingreep waar het beestje snel van herstelt is daarom nog wel te rechtvaardigen. Dat is dan even onprettig, maar daarna weer snel vergeten. Maar een ingrijpende en langdurige behandeling tegen kanker kan m.i. absoluut niet. Nooit.

En dat heeft niets met de kosten voor behandeling te maken. Misschien paradoxaal: een gebrek aan geld voor behandeling leidt bij sommige huisdierenbezitters juist sneller tot het nemen van de enige juiste beslissing: euthanasie. Het zou naar mijn mening bij àlle mogelijke ziekten en aandoeningen door de dierenarts als allereerste keuze moeten worden voorgesteld.

Toch zou ik zelf bij een vermoeden van een tumor waarschijnlijk wel een diagnose bij de dierenarts gehaald hebben. Want dan weet je tenminste waarop je je kan voorbereiden. De beslissing om het dier een zachte dood te geven had je dan misschien ook wel iets eerder genomen. Maar uiteindelijk is dat een persoonlijke keuze. Het is jouw kat en de manier waarop je daarmee om wil gaan is jouw zaak.

» Posted By Olav On May 19, 2013 @ 14:46

Doosje

Hilarisch verhaal. Vooral dit:

(Waar ik Chris subiet op de weegschaal zette: 2,5 kilo.)

Precies zo werken mijn hersenen dus ook. Je wil het tenslotte toch weten!

Sentimenteel worden kan later altijd nog. Niet iedereen kan dat altijd goed begrijpen. Die vinden je maar een raar mens als je zulke dingen doet. Ik neem aan dat Karin die reactie ook wel eens heeft gehad.

» Posted By Olav On April 18, 2013 @ 14:23

Voor eeuwig

Hier heb je niets meer aan op dit moment, maar misschien een tip voor anderen: Zorg ervoor dat je partner of een andere vertrouwenspersoon bij al je accounts op het wilde web kan komen als je morgen omvalt. Bij mij liggen wachtwoorden en instructies voor het cancellen van accounts (op papier) in de kluis. En voor de sleutel van de kluis is natuurlijk ook iets geregeld.

Wie wat handig is met digitale middelen kan dat soort informatie ook versleuteld ergens in the cloud opslaan waar nabestaanden er makkelijk aan kunnen. Het zou mijn voorkeur hebben het zo te doen maar die van mij zijn niet zo technisch bijdehand, daarvoor werkt papier beter.

» Posted By Olav On March 07, 2013 @ 23:18

Dag schat

Lieve mevrouw Spaink, gecondoleerd en sterkte.

» Posted By Olav On February 11, 2013 @ 22:40

Tijd

Karin, het stukje liet zich zo lezen door iemand die een wat depressieve kijk op de wereld heeft. Confessie: daarmee bedoel ik natuurlijk ondergetekende.

Nu zeg je wel dat het je goed gaat, maar dat duiveltje in mijn achterhoofd maakt me dan weer wijs dat je dat alleen maar doet om je vele fans en bewonderaars niet met je verdriet te belasten. Zoals een ware heldin inderdaad zou doen.

Blijf nog even schrijven alsjeblieft. OK?

» Posted By Olav On January 04, 2013 @ 18:16

Sterk stuk en zoals ook uit de reacties blijkt, herkenbaar.

Zelf ben ik ook niet 100% gezond maar dat mag verder geen naam hebben.

Begrijp ik nu goed dat het slechter gaat met mevrouw Spaink? Say it ain’t so.

» Posted By Olav On January 04, 2013 @ 04:14

Exit GroenLinks

Tartarus, #1, op welke andere partij zou je moeten stemmen als je op (ongeveer) dezelfde politieke golflengte als Karin Spaink?

Zelf weet ik het inmiddels ook niet meer. Over de standpunten van de Piraten is nog veel onduidelijk, maar in elk geval willen ze een aantal zaken aankaarten die ik wel belangrijk vind.

Verder ken ik geen enkele partij waar ik me helemaal in kan vinden.

Over zoiets als “weigerambtenaren” kan ik me ook helemaal niet druk maken, want als het aan mij ligt wordt het burgerlijk huwelijk gewoon afgeschaft.

» Posted By Olav On July 31, 2012 @ 15:36

Kiekeboe!

Ha. Ik heb kennelijk geen kennis van zaken. Maar ik word wel geacht een verhaaltje te geloven dat iemand ooit ergens gelezen zegt te hebben, waarvoor heel toevallig geen link kan worden gegeven.

In de circa twintig jaar dat ik al discussieer met kwakdenkers (ik noem ze zelf meestal zweefkezen) is dit waar het altijd weer op neerkomt: gelóóf het nu maar, dan komt het “bewijs” vanzelf wel.

Nee, dank u. Onbegonnen werk inderdaad. Mijn geest staat open maar niet voor onzin.

» Posted By Olav On July 19, 2012 @ 18:57

Janus, nu heb je me overtuigd hoor. Dit verhaal moet wel echt waar zijn, want wie verzint nu zoiets.

Nu begrijp ik ook eindelijk de reden dat hypnotiseurs zoveel meer succes hebben dan opticiens bij het behandelen van veelvoorkomende oogafwijkingen. Hans Anders, Specsavers en al die anderen kunnen dus wel inpakken, die gaan binnenkort gewoon failliet.

(zucht)

Ik geef toe, je moet wel enig lef hebben om met dit soort fabeltjes aan te komen op de website van La Spaink, de dame die hoogstpersoonlijk de begrippen “orenmaffia” en “kwakdenken” aan de Nederlandse woordenschat heeft toegevoegd.

Natúúrlijk kan de scherpte van je zicht (in beperkte mate) variëren onder invloed van allerlei factoren. Van die factoren is gewone vermoeidheid waarschijnlijk de bekendste. Maar zomaar effe je bril weghypnotiseren lukt echt niet hoor.

Heb je op school bij natuurkunde nooit geleerd hoe een optische lens werkt? De hele verklaring van waarom iemand bij- of verziend is, is vrij eenvoudig uit te tekenen en in getallen uit te drukken. Daar past een corrigerend hulpmiddel bij dat ook gewoon uitgerekend kan worden. Er komt geen “psyche” of andere voodoo aan te pas.

» Posted By Olav On July 18, 2012 @ 18:27

Janus, het lijkt me inderdaad mogelijk dat iemand onder hypnose denkt goed te kunnen zien zonder bril.

» Posted By Olav On July 17, 2012 @ 23:02

Zit hier nu werkelijk iemand te beweren dat een bij- of verziende mens beter af is zonder bril of lenzen? Dat het – oh foei – tussen de oren zit?

» Posted By Olav On July 17, 2012 @ 18:22

Ballet klaar!

Zojuist de uitzending gezien en ervan genoten. Ik ben niet zo’n huilerig type, heb in plaats daarvan de hele tijd met een stomme glimlach op mijn smoel gezeten. Dat mag hopelijk ook.

» Posted By Olav On July 01, 2012 @ 20:53

Duimen voor Ahmedinejad II

Victor Onrust: Als overheid je verantwoordelijkheid niet nemen tegenover een immorele tegenstander. Dat is pas immoreel.

Wat bedoel je hier precies mee? Is oorlogvoeren (in alle vormen waarin dat gebeurt) hetzelfde als “verantwoordelijkheid nemen”?

» Posted By Olav On June 05, 2012 @ 14:48

Karin Spaink: Tegen een dictator zijn immers alle middelen geoorloofd?

Dat was mijn mening in elk geval zeker niet. En met de punten 1 t/m 5 ben ik het ook hartgrondig eens. Maar de titel “Duimen voor Ahmedinejad” ging en gaat me toch echt te ver. Dat meen je toch niet, dat we partij zouden moeten kiezen voor zo’n schoft.

In de oorlog van rotzakken tegen rotzakken ben ik toch echt voor géén van beiden.

» Posted By Olav On June 05, 2012 @ 14:43

Vanavond op TV

Henk, die Canta-rijdster leek dat zelf niet heel erg te vinden…

Wat ik ook mooi vond was hoe Karin uitlegde dat ze schrok van de snelheid toen ze voor het eerst in haar wagentje reed. Terwijl zo’n Canta natuurlijk niet echt bloedsnel is vergeleken met sommige andere voertuigen op de weg. Maar het maakt (volgens Karin) dus nogal wat uit of je als passagier alles over je heen laat komen of als bestuurder zelf de controle moet nemen. Heel logisch eigenlijk.

Om die reden vraag ik me ook wel eens af of het wel een goed idee is dat je voor de Canta geen rijbewijs nodig hebt. Begrijp me goed, ik wil niemand zijn “benenwagen” afnemen. Maar het is toch wel een verantwoordelijkheid om zo’n apparaat veilig te (kunnen) besturen.

» Posted By Olav On June 04, 2012 @ 13:29

«« Back To Stats Page